23 i 24 czerwca 2017 w Hotelu Borowiecki Łódź oraz na pobliskim placu przeprowadzono konkurencje w ramach corocznego, już XVIII Konkursu Instruktor ROKU 2017 zorganizowanego przez Polską Federację Stowarzyszeń Szkół Kierowców (PFSSK) w Warszawie oraz Stowarzyszenie Właścicieli Ośrodków Szkolenia Kierowców i i Kandydatów na Kierowców „AUTOS” w Łodzi.
Korzystając z okazyjnej obecności prezesów stowarzyszeń skupionych w PFSSK i zaproszonych gości odbyła się również uroczystość Jubileuszu XXV lecia Stowarzyszenia „AUTOS”
W zawodach udział brało po dwie osoby z każdego województwa, które wygrały wcześniej organizowane zawody wojewódzkie. W sumie startowało 34 instruktorów z całej Polski.
Województwo Małopolskie po raz kolejny było reprezentowane przez Nasz Ośrodek KORMORAN!
Przygotowano pięć konkurencji:
K-1. Test wiedzy – przepisy ruchu drogowego. Testy były rozwiązywane na czas, nadto za błędną odpowiedź odliczano w punkt w proporcji równy 30 sekundom karnym. Konkurencje były wykonywane z pozycji instruktora (prawy fotel), przy użyciu pedałów instruktorskich. Zawodnicy zastawali przygotowany pojazd ustawiony przed linią START z włączonym silnikiem i wyłączonym hamulec postojowym i otwartymi drzwiami od strony pasażera. Zawodnik przed rozpoczęciem konkurencji miał obowiązek ustawienia fotela i lusterka.
K-2 jazda pasem ruchu (próba Stewarta). Jazda odbywała się jazda pasem ruchu z piłeczką na talerzu umieszczonym na masce. Pas ruchu także specjalnie przygotowany, a tu: pas ruchu na którym odbywa się egzamin państwowy kat. B zwężono o 80 cm z lewej strony. Wzdłuż pasa w odległości co 3 m rozstawiono słupki. Wygrywał zawodnik z najlepszym czasem.
K-3 slalom z wjazdem do garażu. Kierowca jechał do przodu slalomem pomiędzy pachołkami i musiał wjechać przodem do stanowiska sędziego, tu zatrzymywał się, po uzyskaniu komendy zaliczenia, automatycznie otrzymywał zezwolenia na wyjazd ze stanowiska tyłem, slalomem pomiędzy pachołkami docierał do linii start. Zawodnik mógł wielokrotnie wykonywać korektę toru jazdy. Wygrywał zawodnik uzyskujący najlepszy czas, liczony: czas ukończenia plus karne sekundy.
K-4 parkowanie równoległe z lewej strony. To nowa konkurencja. Dostarczony przez organizatora samochód był wyposażony w zaklejone szyby w drzwiach tylnych i tylną szybę. Zawodnik korzystał wyłącznie z lusterek bocznych. Włączenie stopera następowało i zawodnik jechał do tyłu do stanowiska, tam zatrzymywał się i po zezwoleniu na wjazd ze stanowiska przodem do linii start. Korekta toru jazdy mogła być wykonywana wielokrotnie. Zwyciężała osoba osiągająca najlepszy czas, liczony jako czas ukończenia zadania plus sekundy karne.
K-5 hamowanie do zatrzymania w wyznaczonym miejscu. To chyba najbardziej widowiskowa konkurencja. Zawodnik rozpędzał pojazd do prędkości 50-55 km/godz. Na czerwony sygnał świetlny instruktor rozpoczynał hamowanie. Zatrzymanie pojazdu powinno nastąpić jak najbliżej linii zatrzymania. Konkurencję wygrywała osoba, która uzyskała najmniejszą liczbę punktów karnych. Tu zastosowano precyzyjną punktację specjalną: zatrzymanie przed przednią krawędzią linii 1 punkt karny za każdy centymetr, natomiast zatrzymanie za przednią krawędzią linii 50 punktów + 2 punkty karne za każdy centymetr.
Po raz kolejny nasz Ośrodek Szkolenia Kierowców zajął pierwsze miejsce!
Czytaj więcej o wydarzeniu na stronach:
http://www.szkola-jazdy.pl/aktualnosci/single/id/3292